Seneste artikler

mærsk

HR-direktør hos Maersk Drilling: “Vær nysgerrig og vær ikke bange for at tage en chance.” Lene Reitzel giver sine bedste råd til studerende

Jobsøgningen kan være en udfordrende proces, og det er ikke altid let at vide, hvad man skal gøre, for at vinde arbejdsgiverens gunst. Derfor er vi på redaktionen gået direkte til kilden og har spurgt ledende HR-og rekrutteringschefer hvad de leder efter, når de ansætter nye medarbejdere i deres virksomhed. ...

Læs mere
danske bank

Rekrutteringschef hos Danske Bank: ”Lad være med at tage imod råd fra sådan nogen som mig.” Ole Bech-Petersen giver sine bedste råd til studerende.

Jobsøgningen kan være en udfordrende proces, og det er ikke altid let at vide, hvad man skal gøre, for at vinde arbejdsgiverens gunst. Derfor er vi på redaktionen gået direkte til kilden og har spurgt ledende HR-og rekrutteringschefer hvad de leder efter, når de ansætter nye medarbejdere i deres virksomhed. Denne ...

Læs mere

Omvend negativitet til produktivitet

Folk taler ofte om at vende det negative til det positive. Er glasset halvt fyldt eller halvt tomt? Positivitet er den rigtige vej, men ikke endemålet! Hvis du ikke bruger din positivitet til noget, så kan det være ligegyldigt – Stop ikke halvvejs. Tag skridtet videre og brug netop denne ...

Læs mere
iværksætterideer

Overvejer du at springe ud som iværksætter? Disse 10 iværksætterideer er måske vanskeligere end du tror!

Af Christian Vintergaard, adm. direktør, Fonden for Entreprenørskab Hvert år ser og evaluerer jeg mere end 500 forretningsideer fra tidlig-stadie iværksættere. De fleste af dem, jeg møder, er førstegangsiværksættere – altså nogen med begrænset erfaring – og iværksætterideerne kommer ofte fra elever eller studerende, som atypisk for deres årgang har valgt ...

Læs mere

Microsoft har lige investeret $26b i LinkedIn, hvor meget har du investeret? v/ David Petherick Del: 1/2

Skotske David Patherick er direktør og medstifter af flere virksomheder som fx NewsBase og IownMyOwnName. Han er en digital veteran og ekspert i det personlige onlinebrand. Siden 1989 har han bygget hjemmesider fra bunden og arbejder nu med SoMe-strategi i forbindelse med synlighed og personlig branding. Efter et interview med BBC radio i 2007 blev ...

Læs mere