Forside / Karriereportrætter / Mød Rasmus Gregers Sørensen fra Siteimprove: Drømmejobbet er i hus, selvom karrierevejen dertil var snoet
Rasmus Gregers Sørensen

Mød Rasmus Gregers Sørensen fra Siteimprove: Drømmejobbet er i hus, selvom karrierevejen dertil var snoet

Er du en af de studerende, som stadig ikke er helt klar over, hvad drømmejobbet er? Så kan du tage det helt roligt. Rasmus Gregers Sørensen har ikke altid arbejdet målbevidst mod sit job som Head of Customer Success, men han landede alligevel et lederjob som kun 28-årig. Man kan ikke altid forudsige sit karriereforløb, og nogle gange kan dit job udvikle sig til drømmejobbet eller bane vejen til det.

Artiklen fortsætter under grafikken

Rasmus Gregers Sørensen

Alder: 29 år
LinkedIn: https://dk.linkedin.com/in/rasmusgregers
Bachelor: BA.mag i Fransk (KU)
Kandidat: Cand.merc.int. (CBS)
Nuværende stilling: Head of Customer Success, Siteimprove Europe
Tidligere Erfaring: Ledernes Hovedorganisation
Største Succes: At få en lederstilling inden jeg blev 30

Drømmejobbet som Head of Customer Success

I jobbet som Head of Customer Success skal man være god til at kommunikere og kunne lide at tale med andre mennesker. Rasmus’ dagligdag består af at skabe og vedligeholde den gode kontakt med kunden og kommunikere med sine medarbejdere samt de andre afdelinger i Siteimprove.

”Formålet med mit team er at give kunderne den bedste oplevelse. Det vil sige, at alt hvad jeg laver, gerne skal spille op imod det mål.”

”De vigtigste kompetencer i mit job er en forståelse for IT og kundernes problemstillinger. På den ene side skal jeg sørge for, at vores kunder får en tilfredsstillende oplevelse af vores service, som lever op til deres forventninger. Dette kræver, at jeg kan sætte mig ind i deres problemstillinger og se tingene fra deres side. På den anden side er det vigtigt at have en god IT-forståelse for at vide, hvordan Siteimprove kan hjælpe kunderne. Det er altså vigtigt, at jeg kender både produktets muligheder og begrænsninger, når jeg vejleder kunderne.”

Ud over at have ansvaret for opgaven i at skabe Customer Success har Rasmus også ansvaret for 11 medarbejdere:

”Som leder skal man tage hensyn til andre end sig selv. Man skal have lyst til at arbejde med motivation og arbejdsglæde, da medarbejdernes trivsel i hverdagen er vigtig for hele teamet. Som person motiverer det mig at blive bedre og se andre blive bedre. Jeg finder mig derfor tilpas i rollen som leder. Hos Siteimprove har vi et godt kollegialt forhold og en konstant passion for at forbedre os. Vi motiveres af mulighederne for at vokse og udvikle os selv samt virksomheden.”

Mine ”almindelige” studiejobs skaffede mig jobbet hos Siteimprove

Rasmus har haft studiejobs i mange år, men de har ikke virket specielt studierelevante. På daværende tidspunkt virkede de ikke interessante for karrieren. Men sammenspillet og kombinationen af de to studiejobs viste sig at være en afgørende faktor for, at Rasmus fik jobbet hos Siteimprove.

”Jeg arbejdede 1,5 år som telemarketingmedarbejder i en televirksomhed. Det er lidt kendt som en “øv”-stilling, men mange af de kompetencer, jeg tilegnede mig, har jeg haft brug for i den stilling, jeg besidder i dag. Især evnen til at tale med folk og hurtigt analysere sig frem til deres behov samt tænke i løsninger har gavnet mig.”

”Herefter var jeg i en årrække ansat som studentermedhjælper hos Ledernes Hovedorganisation, hvor jeg fik mulighed for at arbejde med en del af deres hjemmeside. Derudover lærte jeg også meget af at være i et “rigtigt” kontormiljø. Begge jobs havde stor indflydelse på, at jeg fik jobbet hos Siteimprove.”

Det var rent faktisk jobbet hos Ledernes Hovedorganisation, der fik Rasmus til at søge jobbet hos Siteimprove til at starte med.

”I mit studiejob hos Ledernes Hovedorganisation brugte jeg meget tid på at rette døde links og stavefejl. Da jeg så jobopslaget fra Siteimprove og gik ind og læste, at de tilbød et produkt, der kunne gøre lige præcis det automatisk, var jeg slet ikke i tvivl om, at jeg skulle søge jobbet.”

”Derudover var det en spændende virksomhed i vækst og med mange forskellige nationaliteter ansat, hvilket tiltalte mig meget. Men det var produktet, der indledningsvist fangede min interesse.”

På denne måde fandt Rasmus frem til sit arbejdsområde gennem sine studiejobs. Det har ikke været tydeligt, hvor han skulle finde sit drømmejob, men hans karriereforløb tog form efter hans studiejob, som viste sig at være højst studierelevante.

Jobbet hos Siteimprove var ikke målet fra starten af

Rasmus har ikke altid været sikker på, hvad han ville, og har måtte arbejde ekstra hårdt for at skifte retning. Det tog lidt tid at finde ud af, hvilken karrierevej han ville følge, men han er glad for valget:

”Jeg startede med at læse fransk på KU, fordi jeg havde en idé om, at jeg skulle være gymnasielærer. Allerede efter to år savnede jeg virksomhedsvinklen på studiet og besluttede at skifte retning på kandidaten. Det betød, at jeg var et år længere om at færdiggøre min uddannelse fordi jeg var nødt til at supplere op med en del fag imellem bachelor og kandidat, som jeg bl.a. tog på summer university. Men det var det værd, og jeg har aldrig fortrudt, at jeg skiftede.”

Rasmus’ tre bedste karriereråd

1. Lad være med kun at fokusere på studierelevant erfaring. Nogle gange kan den erfaring, du ikke troede du skulle bruge, blive lige præcis det, der giver dig jobbet. I mit tilfælde var det mit studiejob som telemarketingmedarbejder, der gav mig en fordel hos Siteimprove.

2. Lad være med kun at fokusere på drømmejobbet fra starten af. Din nuværende stilling kan have potentiale for at udvikle sig til drømmejobbet.

3. Vær social med dine medstuderende. De kan blive et vigtigt netværk en dag. Mit nuværende job så jeg gennem et opslag på Facebook fra min tidligere tutor på Cand.merc.int.

Sofie Hansen

Sofie er skribent hos Talentguiden og skriver både portrætter og karrieretips. Hun er uddannet cand.merc.kom på CBS og arbejder nu som projektkoordinator hos CUBES Software.

More Posts

Follow Me:
LinkedIn

Se Også

Karrierecoach: Kom i mål med LinkedIn-anbefalinger

Unge er for dårlige til at bruge referencer på LinkedIn, hvis du spørger karrierekonsulent, Lis ...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *